despre laboratorul de copilărit

Indiferent de regnul animal căruia îi aparțin, toți puii învață prin joacă.
În cazul copiilor, joaca, reprezintă o lume în care nu există reguli, în care toți fac ce vor, în care roșu e
maro, sus e jos, aproape e departe, iar imaginația nu cunoaște limite.
Apoi urmează faza jocului, când apare nevoia unui cadru, a unui punct de reper pentru a putea fi mai mulți, cu o imaginație fără limite,  dar în aceeași poveste.
 
Apare nevoia de socializare.
 
În această fază a jocului lucrurile învățate au relevanță,
iar rezultatele obținute capătă valoare.
Apare o acumulare de cunoștințe și de experiențe care structurează și pune bazele individului.

LABORATORUL DE COPILĂRIT pleacă de la

ideea faptului că diferențele dintre generații

se datorează și unui alt fel de a aborda și de a 

înțelege această fază inițială de dezvoltare numită joc.

Evoluția rapidă a tehnologiei, spațiul și timpul

în care acest proces se desfășoară astăzi, pot

părea total diferite… la o primă vedere.

Noi credem că esența este aceeași și că o

înțelegere practică a felului în care generații

diferite trăiesc sau au trăit experiența jocului,

face ca expresii de genul: “pe vremea mea”

sau “nu mai e ca altădată” să nu mai existe, iar

jocul să-și consolideze statutul de instrument

de învățare.

Jocul, învățarea, comunicarea sunt procese

despre care se vorbește mult și, mai ales,

se teoretizează foarte mult în zilele noastre.

Și este bine că se întamplă asta.

Însă, fără practică, fără încercări, testări,

căutări, fără punerea în fapt a tuturor

teoriilor descoperite, acestea riscă să

rămână exact ceea ce sunt. Niște teorii.

Proiectul Cool School oferă exact acest

spațiu în care orice teorie legată de comunicare,

de relaționare cu ceilalti și mai ales cu noi înșine,

să poată fi încercată, verificată, trăită, și chiar să

dea naștere unora noi bazate pe propria experiență.

Fiecare om, şi mai cu seamă fiecare copil, ar

trebui să facă cel puţin un curs de drept civil

și unul de teatru. Drept civil pentru că la 14 ani

primim drept de semnătură, dar nimeni nu ne

şi explică ce semnăm, iar teatru sau, mai bine spus,

exerciţiul teatral, pentru că toţi ar trebui să putem

deschide o uşă, să dăm bună ziua şi să conversăm,

fără să ni se pară un antrenament cu haltere.

Metodologie

O platformă de învățare prin joc și joacă, având la bază tehnici de actorie și ateliere de creație vizuală (educație non-formală de comunicare și dezvoltare personală). Conceptul vizează dezvoltarea și creșterea de noi generații prin expunerea la modalități diferite de comunicare și exprimare, ce, nu întâmplător, stau și la baza artei actorului. Arta teatrală se sprijină tocmai pe această capacitate de a transmite clar, cu încredere și precizie un mesaj, iar acest lucru se realizează atat prin intermediul cuvintelor (verbal), cât mai ales prin expresia corporală (nonverbal)

Actor cu peste 15 ani de experiență atât în practica spectacolului cât și în ceea ce privește lucrul cu copiii.

Consultant în comunicare și strategie de comunicare, cu o experiență de peste 15 ani

Lector universitar, profesor psihopedagog & psiholog,

Singurul actor din România cu licență în spectacolul de improvizație, MC & trainer pentru evenimente și companii, cu experiență vastă în lucrul cu adulții și copiii: